VirtuLApp moet docenten helpen met meertaligheid in de klas (NOG)

10 December 2018 | Nieuws | Onderwijs

Leerlingen spreken niet altijd dezelfde taal als hun docent. Hoe ga jij om met leerlingen die een andere taal beheersen dan jij kent?


Meertaligheid neemt een steeds belangrijkere plek in op onze scholen. Van meertalige kinderen van migranten tot vreemdetalenonderwijs voor Engels. Ook minderheidstalen zoals Fries verdienen een plek in de klas. Om docenten te helpen met deze meertaligheid in hun klaslokaal gaat over 3 jaar het multididactische programma VirtuLApp (Virtual Language App) van start. Linguïsten, onderwijskundigen en technici uit Nederland, België, Spanje en Ierland werken samen aan een Toolkit voor docenten en een app voor leerlingen. Dit meldt Nuffic.

Binnen het project zijn minderheidstalen zoals Baskisch, Fries en Iers-Gaelisch vertegenwoordigd. De coördinatie van het internationale project ligt bij de Fryske Akademy. Het project wordt gefinancierd vanuit het Erasmus+ programma.

Lees verder op: NOG

Deel artikel

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze ontwikkelingen. Volgs ons ook op social media.