Effect van een advertentie

09 April 2019 | Blog | Recruitment

Advertenties trekken de aandacht van mensen en brengen de boodschap van jouw bedrijf of jou zelf over. Je kunt via verschillende kanalen proberen jouw publiek te bereiken. Welk kanaal gebruik jij om jouw publiek te bereiken?

Een advertentie in een huis-aan-huisblad, op radio, tv of op social media, lijken grootse effecten te hebben. Maar is dat ook zo? Bereiken deze advertenties het juiste publiek? En staan de kosten van de advertentie tegenover de opbrengsten?

Belangrijk is het om als aanbieder van een bepaalde dienst, jezelf aan het juiste publiek te presenteren. Zo adverteert bijvoorbeeld een lokale garage niet met zijn diensten in een landelijke krant. Dit heeft het effect van een schot hagel.

Beter is het om je diensten te presenteren via een medium waar veel toekomstige klanten gebruik van maken. Een producent van elektrische fietsen kan bijvoorbeeld veel potentiële klanten bereiken door te adverteren in een ANWB-blaadje waarin veel fietsroutes worden genoemd.

Dan heb je nog de kosten. Het liefst betaal je niet voor een dienst die jou niets oplevert. Wanneer de dienst van waarde blijkt te zijn voor jou, wil je er ook voor betalen. Zo werkt het bijvoorbeeld met advertenties op Google. Je betaalt voor de klikken op jouw link. Overigens komt een advertentie op Google redelijk overeen met een schot hagel is onze mening, maar dat ter zijde.

DocentenCloud werkt volgens bovenstaande principes. Als onderwijsprofessional presenteer je jezelf op een plaats waar scholen zoeken.

Bekijk welke diensten wij leveren aan scholen en onderwijsprofessionals.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze ontwikkelingen. Volg ons ook op social media.